Köp- & leveransvillkor

Priser

Samtliga priser på plickoplock.se visas inklusive moms.

Betalning

Vi erbjuder följande betalningsalternativ via Svea Checkout: Faktura, kontokort, direktbetalning, delbetalning och Svea konto.

Svea Checkout

SveaWebpay Faktura

Svea Checkout är en tjänst som tillhandahålls av Svea Ekonomi AB. Den gör dig enkelt för dig som kund att handla på nätet. Via checkouten kan både privatpersoner och företag handla med eller utan ett registrerat kundkonto hos Plickoplock.se. Med hjälp av bank-id kan du även välja att få dina varor levererade till en annan adress än din folkbokföringsadress.

De betalsätt som finns tillgängliga via Svea Checkout är

  • • Kort - Visa/Mastercard
  • • Faktura - 14 dagar
  • • Direktbetalning via bank
  • • Delbetalning
  • • Svea konto

De betalsätt du erbjuds kan avvika från listan ovan. Det kan bero på en rad olika faktorer - exempelvis om du beställer som privatperson eller företag, om du ej vill uppge ditt personnummer eller om du beställer från en förening som saknar juridisk person. Svea Ekonomi genomför en kreditprövning av dig som kund i samband med ditt köp, resultatet av denna kan påverka dina betalningsalternativ.

För att läsa och ta del av Svea Ekonomis allmänna villkor klickar du här.

Väljer du att betala mot faktura, så skickas den ett vanligt brev med Svea Ekonomi som avsändare. Den dyker upp i din brevlåda någon dag efter att ditt paket skickats från vårt lager.

Förskottsbetalning

Om du av någon anledning inte får eller kan handla via Svea Checkout kan vi erbjuda alternativa betalsätt. I dessa fall är det förskottsbetalning via swish eller bankgiro som gäller. Var vänlig att kontakta oss på e-post - info@plickoplock.se - för support.

Frakt

På Plickoplock.se kan du förnärvarande välja mellan två olika fraktalternativ - Standardfrakt och DHL Företagspaket.

Standardfrakt

Beställningar som levereras med standardfrakt kan skickas på två olika sätt beroende på paketets vikt och volym.

Mindre försändelser levereras med postnords varubrev. De varubrev som får plats, kommer direkt i din brevlåda - Skrymmande brev och brev som av annan anledning inte får plats i din brevlåda hämtas hos ombud. Varubrev är spårbara och du kommer få en spårningslänk från oss via mejl i samband med att ditt paket lämnar vårt lager.

Övriga försändelser med en vikt under 20 kilo levereras till en DHL Servicepoint i närheten av din leveransadress. När paketet kommit fram till din Servicepoint blir du aviserad av DHL. Aviseringen sker i de allra flesta fall via sms. I de fall då vi ej har fått ett komplett mobilnummer kan avisering ske via e-post. Ditt paket ligger kvar på din servicepoint i 14 dagar. Paket som skickas till DHL Servicepoint är spårbara och du kommer få en spårningslänk från oss via mejl i samband med att ditt paket lämnar vårt lager.

Fraktkostnaden för standardfrakten är maximalt 69 kronor inklusive moms oavsett antal varor och paketets vikt. Beställningar till ett värde av 499 kronor eller mer levereras gratis.

DHL Företagspaket

Din beställning levereras direkt till din leveransadress. Fraktpriset beror på den totala vikten av dina beställda varor. Din totala fraktkostnad inklusive moms anges i kassan innan du betalar.

Leverans

Förnärvarande levererar vi endast inom Sverige. Beställningar levereras med DHL eller Postnord. Paket till privatpersoner och privatadresser skickas vanligtvis som varubrev eller till ett utlämningsställe i din närhet..

Leveranstiden är normalt 1-7 arbetsdagar. Du blir aviserad via sms när ditt paket finns att hämta vid närmaste utlämningsställe.

Efter ankomst måste din försändelse hämtas av dig inom 14 dagar, i annat fall returneras det till avsändaren. Extra avgifter i samband med detta debiteras dig.

I vissa fall kan din beställning, eller delar av den, skickas direkt från någon våra leverantörer eller logistikpartners.

Vid eventuell restnotering, kommer - om inget annat avtalats - den restnoterade varan inte skickas i efterhand, utan får återbeställas när varan åter finns i lager.

Returer och Reklamationer

Plickoplock.se följer Distans- och Hemförsäljningslagen. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning.

Reklamationer

Eventuell reklamation måste göras senast 7 dagar efter att försändelsen mottagits.

Kontakta alltid Plickoplock.se innan du returnerar någon vara. 

Ångerrätt

För att utnyttja din ångerrätt ska du kontakta Plickoplock.se först via mejl eller vårt kontaktformulär.

Vid retur av felfri vara ersätts endast för produktens kostnad. Den initiala fraktkostnaden, returfrakt samt eventuell fakturaavgift betalas av kunden.

Efter att du har kontaktat oss kan du returnera varan på två olika sätt.

1. Du returnerar paket på egen hand med valfritt fraktbolag 

Returnera med DHL, postnord eller Schenker beroende på vad som är enklast och mest fördelaktigt för dig. Paketet skickar du till:

Plickoplock.se
Kvick Business
Timmervägen 14
791 62 Falun

När vi mottagit din retur krediterar/återbetalar vi varuvärdet till dig.

Observera att du ska skicka din retur som ett paket/företagspaket. Försändelser som skickas till ett utlämningsställe kommer ej att lösas ut.

2. Retursedel

Du kan beställa en retursedel av oss. Den kommer via mejl. Retursedeln skriver du ut och klistrar på förpackningen som ska returneras. Paket lämnar du sedan in på valfri DHL Servicepoint. När vi mottagit returen kreditera/återbetalar dig varuvärdet minus kostnaden för returfrakt och eventuella andra kostnader.

Byte

För att byta en produkt mot en annan returnerar du enligt villkoren under rubriken Ångerrätt. Den nya produkten beställer du som vanligt i webbutiken.

Vid eventuell tvist

Plickoplock.se följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist